Oudere berichtjes

De nieuwe burgemeester van ‘s-Hertogenbosch, Jack Mikkers is de 2e werkweek van zijn Bossche burgemeesterschap al bij park Oosterhoeve komen kijken. Op 19 oktober 2017 mochten wij hem verwelkomen.

Jack Mikkers op bezoek

De jaren 2017 en 2018 staan in het teken van het opknappen van ons 50 jaar oude dierenpark. Daarvoor zijn wij veel mensen, organisaties en instanties dank verschuldigd.

Zoals :

Hulp bij renovatie

Donatie

De pubquiz die Service Club Fifty-one uit Vught voor ons heeft georganiseerd, heeft het dierenparkje Oosterhoeve een mooie donatie opgeleverd.

donatie pubquiz

Sint Nicolaas

Sint Nicolaas sliep ook dit jaar weer op kinderboerderij Oosterhoeve.

Op

Bolwoning

We hebben een bolwoning van Dries Kreijkamp, uitvinder uit Vlijmen,  geërfd.

Het erfstuk van Dries Kreijkamp is met veel dank aan Klusbedrijf Johan de Vaan,  aan Jan van Kuijk en aan de firma Van Den Berk Fourage  , op ons terrein komen te staan. Het gaat nog heel wat tijd , geld en moeite kosten om de bol om te toveren tot de activiteitenplek zoals Dries het zo graag had gewild, maar we zijn er voor aan het sparen. Met veel respect voor Dries zal een en ander in zijn geest zijn uitwerking gaan vinden.

Groots evenement zondagmiddag op de Oosterhoeve : De Spinningmarathon.

34 sporters o.l.v. Youri Wladimirov hebben de hele middag zich ingespannen voor het goede doel : de dieren van de Oosterhoeve ! Daarna hadden zij zelf ook nog een feestje onder de bomen, waar binnenkort de hertjes zullen lopen. Voor iedereen een zeer geslaagde dag.

De opbrengst hiervan werd, na aftrek van de kosten van het feestje, aan het dierenparkje gegeven.

Speciaal voor de vrijwilligers van de Oosterhoeve is er op woensdag 5 juli 2017 een ( jaarlijks) zomerfeest georganiseerd.

Dank ook aan Albert Heijn die het feest gesponsord heeft.

Interview met Anja

Onlangs is er een interview gehouden met Anja over de Oosterhoeve.

Dat kunt u nog eens bekijken door op deze link te klikken.  Interview

Het wagenpark staat weer te wachten in de zon, er kunnen veel kindjes tegelijk komen fietsen.

Op de website van stichting Raket staat een interessant artikel over de Oosterhoeve.

Het is te bekijken door op deze link te klikken.

Stichting Raket wil de wereld, overheid en werkgevers inspireren om op een andere manier naar mensen met een beperking te kijken. Vaak worden beperkingen gezien als obstakels, waardoor er geen oog meer is voor kansen en talenten.