Projecten

In juli 2017 is door medewerking van het Bossche bedrijf Initial, het vroegere Rentokil (wasserij voor bedrijfskleding , verhuur bedrijfslinnengoed etc.) een hekwerk voor herten geplaatst en gedeeltelijk betaald.

Ook Omron, producent van medische apparatuur, droeg een steentje bij door het stalletje te bouwen.

De hertjes en het overige stuk hek kregen we via het wijk- en dorpsbudget . Veel vrijwilligers, zowel van onszelf als ook van de diverse bedrijven, hebben mede mogelijk gemaakt dat wij sinds 2017 4 hertjes hebben lopen. Wat zijn ze mooi! Ze eten inmiddels (juli 2018) uit de hand en er zijn al jonkies geboren. Een prachtig gezicht.

Vandaag ( 14 augustus 2018) zijn de schildpadjes naar hun nieuwe, grotere, verblijf gegaan. Zij hebben nu een lekkere buitenruimte. Zodra het wat kouder wordt gaan ze weer naar binnen en kunt u ze zien door het raam van het koffiehuis, onder de rozenbogen.

De weides zijn nu allebei verbeterd zodat in de komende winter er geen grote plassen water meer zullen blijven staan. Met dank aan ir. Bob van der Vliet, Gemeente en Stichting MooiZoGoedzo.

De volgende projecten staan nog te gebeuren :

• Het kabouterbos wordt opgeknapt door een donatie van het Wijkbudget en een bijdrage van het Oranjefonds;
  • De knuffelwei krijgt een ander hekwerk met dank aan de firma Reyink uit Vught;
  • Dankzij een grote donatie van Stichting Houtduif uit Vught wordt er op 9 en 10 oktober een nieuwe stal gebouwd.
  • Op 11 oktober komt dan het nieuwe hekwerk om de stal.
  • We gaan proberen ook de bestrating daarna opnieuw te (laten) leggen.
  • De speeltuin wordt weer netjes gemaakt, het draaischijfje komt weer terug en er komt een iets andere indeling.

Al met al weten we zeker, dat ons park er eind 2018 weer spik en span uit zal zien. Dan kunnen we weer jaren vooruit!