Alpaca's

Otto

Naam: Otto

Geslacht: M

Geboortejaar:  2008 (11 jaar oud)

Op de Oosterhoeve sinds: 2016

Otto is een nieuwsgierige en opgewekte alpaca. Voor hij op de Oosterhoeve woonde, woonde hij samen met onze alpaca Teun in Boxtel op het landgoed van een ouder echtpaar. Toen deze mensen besloten naar een appartementencomplex te verhuizen was het hen vrij snel duidelijk dat daar geen plek was voor twee alpaca’s. En dus kwamen ze bij de Oosterhoeve terecht!

Otto en Teun zijn altijd samen te vinden in de wei. Otto heeft een grote interesse in eigenlijk alles wat hij ziet. Hij loopt graag achter andere dieren aan, en staat het liefst zo ver mogelijk in hun persoonlijke cirkel. En in die van zijn verzorgers. Reuzegezellig!

Teun

Naam: Teun

Geslacht: M

Geboortejaar:  2009 (10 jaar oud)

Op de Oosterhoeve sinds: 2016

Teun is onze verlegen alpaca. Voor hij op de Oosterhoeve woonde, woonde hij samen met onze alpaca Otto in Boxtel op het landgoed van een ouder echtpaar. Toen deze mensen besloten naar een appartementencomplex te verhuizen was het hen vrij snel duidelijk dat daar geen plek was voor twee alpaca’s. En dus kwamen ze bij de Oosterhoeve terecht!

Teun vindt het fijn om lekker zijn eigen ding te doen. In zijn eentje languit midden in de wei liggen bijvoorbeeld. Hij is héél erg nieuwsgierig, maar kijkt ook graag de kat uit de boom. Best een lastige combinatie van eigenschappen. Teun heeft epilepsie, en heeft sinds hij op de Oosterhoeve is al een aantal keer epileptische aanvallen gehad. Dit gebeurt vooral als er dingen rondom hem veranderen, want daarvan krijgt hij stress. Daarom zorgen we altijd goed dat het verzorgen van Teun door dezelfde mensen en op dezelfde manier gebeurt.